ROZHOVOR: NAHLÉDNĚTE DO POZADÍ PRÁCE PETRY – MARKETINGOVÉ MANAŽERKY

Tereza Zavadilová
Přečteno 744x

Kdo stojí za zviditelněním portálu Investice v aukci? A kdo pro portál pravidelně připravuje marketingové strategie? Podívejte se pod pokličku marketingové manažerky Petry, která je u portálu od samého začátku. V článku vám prozradí něco o sobě, ale hlavně o své práci pro portál. Marketingová guru Péťa také radí, jak se zviditelnit mezi zemědělci. 

  1. Péťo, prozraď nám, co pro portál Investice v aukci děláš. 

Pro portál Investice v aukci působím jako marketingová manažerka, vedu všechny marketingové aktivity a také vedu holky z marketingového týmu. Tedy zatím tam máme jen holky, do budoucna možná přibydou i nějací kluci. 🙂 Ať už se jedná o online nebo offline akce, tak to spadá pode mě. Teď například rozjíždíme inzerci na sesterském portále Půda v aukci, což znamená, že si firmy u nás mohou zaplatit reklamu, takže i za tyhle věci jsem zodpovědná já. 

Jinak si myslím, že se tady hodí říct i to, co jsem dělala předtím. Já pro portál Investice v aukci dělám již čtvrtým rokem a postupně jsem prostoupila všemi možnými pozicemi, které byly vždy s ohledem na marketing. Vyzkoušela jsem si i třeba i makléřskou práci, abych do procesu lépe pronikla.

2. Z čeho se tedy skládá tvá práce? 

Krom organizace marketingového týmu a pravidelných schůzek, věnuji spoustu času reportování, což občas bývá nuda, ale je to nutná nuda. Reportuji výsledky a podle výsledků následně s holkami nastavujeme strategie do budoucna. Nejvíce času však věnuji tomu, že nastavuji reklamy pro online prostředí, to je má každodenní činnost. Zároveň si čtenáři mohou přečíst nějaké mé články na blogu. To jsou tedy asi nejčastější činnosti.

3. Jak vypadá tvůj běžný pracovní den? 

Přesto, že má práce probíhá výhradně na počítači, tak můj běžný pracovní den paradoxně nezačíná tím, že otevřu počítač, ale začíná tak, že se probudím a často ještě v posteli, protože nejsem ranní ptáče, zkontroluji e-maily a odklidím to, co mi nepřijde důležité. Případně označím to, co důležité je. Vzhledem k tomu, že holky v týmu jsou na rozdíl ode mě ranní ptáčata, tak si většinu e-mailu odbavím v posteli. To ale záleží na tom, jestli ten den jedu do kanceláře. Pokud ano, tak si většinu zpráv vyřídím v tramvaji a pokud ne, tak opravdu ještě v posteli. 🙂 Když jedu do kanceláře, tak máme s holkami spoustu schůzek nebo se scházíme s naším šéfem Michalem Hanusem, o kterém si můžete také přečíst náš článek. A když jsem doma, tak se většinou věnuji nějakým spíše kreativním činnostem, takže plánuji příspěvky na sociální sítě Půdy v aukci, odpovídám na e-maily a taky většinu času doma píšu články.

4. Co bys poradila zemědělcům ke zviditelnění? 

Osobně bych jim poradila se nějakým způsobem zviditelňovat v online prostředí. Tedy určitě mít člověka, který tím bude pověřený, přidávat příspěvky na sociální sítě, ale ne jen přidávat to, také komunikovat s komunitou, která se tam tvoří. Na Půdě v aukci děláme mnohem více onlinových aktivit, jako je třeba newsletter, který odebírá 16 500 lidí. I statistiky z newsletterů jsou opravdu skvělé. Samotnou mě překvapuje, jaký zájem o ta naše témata lidé mají. Když už jsme u toho online, tak jak jsem již zmiňovala na začátku, portál Půda v aukci v současnosti začal nabízet prostor na inzerci. Nabízíme více způsobů a využíváme veškeré kanály, které používáme v klasické komunikaci. Jedná se tedy o článek na blogu, bannerovou reklamu, rozesílání newsletterů s naší komunitou 16 500 lidí, o kterou se stará má kolegyně Naty. Součástí všeho je i komunikace na sociálních sítích. Kdyby nějaká firma vycítila, že jejich cílová skupina je podobná té naší, tak se určitě můžeme dohodnout na spolupráci. 

Abychom ale nebyli jen u toho online, tak i sami jsme si teď vyzkoušeli, že offline prostředí jede taky, což já například pro nás vnímám jako dodatkovou aktivitu. To bych ale určitě zemědělským firmám doporučila taktéž.

Pokud je mezi čtenáři ale menší firma nebo menší zemědělec, kteří zkrátka nemají velký rozpočet, tak opravdu i ty cenové nabídky u nás nestojí žádný velký obnos peněz. Doporučila bych jim zviditelnění u nás ve skupině, ale i v jiných zemědělských skupinách. Sociální sítě mohou pomoci i bez finanční podpory. Právě sociální sítě jsou v tomto odvětví dírou na trhu. Myslím si, že moc zemědělských družstev a farem třeba na tom Facebooku ani Instagramu nevídám. 

5. Osobní otázka – co nejraději děláš, když zrovna nepracuješ? 

Nejraději sportuji, už přes rok aktivně běhám, chodí se mnou už teď i partner, kterého jsem tím nakazila, takže chodíme běhat společně. Mám dva pejsky, se kterými chodím ráda na procházky a případně si ráda čtu, i když na to vždy ten čas není. Zároveň ale stále studuji vysokou školu a já vždy říkám, že ve volném čase ráda studuju. 

Děkujeme ti Péťo za rozhovor a budeme se těšit na další společné články o tvé práci. 

V případě dotazů neváhejte zanechat komentář nebo kontaktovat autorku článku.

Poslat dotaz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


„Máme dlouholeté zkušenosti v oboru a inovační propojení aukčního prodeje s online prostředím.“Naše aukce